למידה חוץ כיתתית בבי"ס נרקיסים
השנה נפתח בחגיגיות בית הספר היסודי הצומח "נרקיסים" לסביבה ולטבע, בי"ס חדש בשכונת נרקיסים המתפתחת. אחת משיטות ההוראה-למידה שמאפיינות את בית החינוך היא למידה חוץ כיתתית. כבר בשבוע הראשון יצאו תלמידי כיתה ג' למשימה סודית בחצר ביה"ס: לחפש מרכיבי סביבה חיים ומרכיבי סביבה דוממים, למיינם, לשייכם לקבוצות ולהכליל. בדרך זו למדו התלמידים מושגים מתחום המדעים והטבע והתנסו באסטרטגיות חשיבה. במשימות חקר נוספות ומגוונות יתנסו תלמידי "נרקיסים" בחצר בית הספר ובסביבה הקרובה.
למידה ברוח "רג'יו אמיליה" בבי"ס ניצנים
בית הספר היסודי "ניצנים" פועל בשיטת רג'יו אמיליה, שבמרכזה נמצאת הסקרנות הטבעית של הילד והיכולות שלו ללמוד בסביבה משתנה. המוטיב המרכזי ששזור בפן הפדגוגי, החברתי והרגשי בלמידה בביה"ס הוא "הקשבה מתבוננת". כל בוקר נפתח בשגרת בוקר משתנה, התלמידים מגיעים לכיתות שם פוגש/ת אותם מורה לשיח של הקשבה מתבוננת ומשחק משותף. חלק מהשיעורים מתקיימים בכיתות חוץ ומשולבים בהוראה מרווחת, הוראה המשלבת פעילות גופנית. כל זאת לצד למידה בינתחומית, המשלבת חקר, תיעוד ורפלקציה.
למידה אחרת בבי"ס "נווה דקלים"; ו"מאמנים חברתיים" בזמן ההפסקות
מישחוק הלמידה - בנווה דקלים חנכו השנה את חדר "מחוץ לקופסה", בו ילמדו ויחוו התלמידים למידה אחרת, באמצעות משחקי חשיבה, וירכשו שיטות חשיבת ופתרון בעיות שישמשו אותם בלימודי היומיום. עוד בביה"ס, נבנה חדר פל"א (פה לומדים אחרת) - חדר למידה חדשני שבו מתקיימים שיעורים "אחרים", השמים דגש על שונות בלמידה, למידה בקבוצות, חיזוק מיומנויות חקר ולמידה אחרת. בנוסף, תכנית "מנהלים את ההפסקה" - בביה"ס מאמינים שגם ההפסקה היא זמן למידה. לשם כך הוכשרו "מאמנים חברתיים" מקרב תלמידי בית הספר הבוגרים, והם משמשים מאמנים חברתיים בהפסקות שמפעילים את תלמידי בית הספר בשלל משחקים "ללא מפסידים" וכן מאתרים תלמידים שמתקשים להשתלב במשחקים הקבוצתיים.
בי"ס יסודי "רמז" - סיירת תלמידים בהפסקות
בבית ספר רמז פועלים תלמידים רבים במהלך ההפסקות במסגרת סיירות. לכל סיירת תפקיד ייחודי ואפוד צבעוני. הסיירות הפועלות: הכיתה המחייכת, מועצת תלמידים, גישור, מנהיגוטק, נאמני ספרייה, "האקדמיה למדעי ההפסקה", מועצה ירוקה, מטפחי בטיחות וביטחון, חונכות אישית, המצלמה המשוטטת. מטרת הפעלת הסיירות: העצמה אישית, ערכית וחברתית; הפעלת תלמידים ותחושת אחריות ומחויבות המובילה לתחושת שייכות ומוגנות.
.jpg)
בי"ס יסודי "נווה חוף" - דואגים לחוסן הרגשי-חברתי של התלמידים
בבית החינוך נווה חוף שמים לב לחוסן הרגשי והחברתי של התלמידים. כל בוקר נפתח עם "נפגשים" - מפגש בו מחנך/ת הכיתה מקיימים שיח רגשי עם התלמידים. אחת לשבוע, ביום שישי, מתקיים מפגש "נפגשים" עם מנהלת בית הספר, רות גולדפיז. למפגש מגיעים תלמידים מהכיתות השונות ובו מתקיים שיח רגשי אשר מעניק לתלמידים חוסן ותחושת שייכות.
בחט"ב "אוריה" מקיף ב' – התלמידים בוחרים את מרחבי הלמידה
תלמידי חטיבת הביניים "אוריה" נהנים, אחת לשבוע, מלמידה במרחב אותו הם בוחרים: צילום, תיאטרון, עיצוב גרפי, חדר כושר בנים/בנות, עיצוב וחיטוב בנות, אמנות ותכשיטנות. בקבוצה קטנה ואיכותית המונה כ-15 מתלמידי השכבה, התלמידים לומדים את המרחב אותו הם בחרו, נהנים, מרחיבים אופקים וצומחים. במחצית השנה תוקם תערוכה בביה"ס שבה יוצגו התוצרים של התלמידים אותם הפיקו מהלמידה הייחודית.
בנוסף, תלמידי כיתות ז' ילמדו השנה במסלול מדעים ומנהיגות. התלמידים שייבחרו למסלול הייחודי ילמדו בתכניות של מכון דוידסון, המרכז למורשת בן גוריון וביה"ס למחוננים ע"ש רון ורדי, ויקבלו שעות תגבור במדעים, במתמטיקה ובאנגלית.

תלמידי "בני ארזים" (חינוך מיוחד) מכינים מארזים ייחודיים ומתנסים במכירתם
יוזמה בבית הספר "בני ארזים", בית ספר לחינוך מיוחד עבור נוער עם הפרעות נפשיות. כחלק מתכנית הלימודים מתנסים התלמידים בייצור, באריזה ובמכירת מוצרים לטובת רווחתם. התלמידים מייצרים מוצרים ייחודיים כגון תחתיות לסירים מפקקי שעם, תכשיטים, גלויות להשראה עם צילומים שלהם ועכשיו ברוח החג המתקרב - אורזים מארזים יפים לחג. בכל יום שני מקימים התלמידים דוכן בבניין העירייה ומציעים את המוצרים למכירה. כל הרווחים ממכירות המוצרים מועברים לטובת רווחתם של תלמידי בית הספר.

תלמידי חט"ב "רבין-אמירים" (מקיף ה') לוקחים חלק בפרויקט "תיאטרון עדוּת – לספר כדי לחיות"
חטה"ב "רבין-אמירים" (מקיף ה'), בשיתוף האגף לאזרחים ותיקים, זוכה השנה לקחת חלק בתיאטרון עדוּת – "לספר כדי לחיות". אחת לשבוע במשך שמונה חודשים, בתהליך חינוכי-טיפולי, יקיים ביה"ס מפגש בין-דורי של ניצולי שואה, דור שני לשואה ותלמידים משכבת ח'. בתהליך זה ישתפו ניצולי השואה את התלמידים בסיפור הישרדותם ותקומתם, ובני הדור השני ישתפו את זיכרונותיהם תחת נטל ילדות ונעורים בצל משפחה של שורדי שואה. עירית ועזרא דגן, המנהלים את הפרויקט: "תיאטרון-עדות, לספר כדי לחיות", ילוו ויכשירו את המשתתפים בדרך של טיפול ביצירה, הבעה אמנותית, דרמה-תרפיה, כתיבה ובימוי, ויעברו יחד עם הקבוצה את המסע עד לסופו של התהליך בו יועלה מופע מסכם בביה"ס שיביא אל הבמה את סיפורם של שורדי השואה בפני בני משפחותיהם, תלמידי בית הספר והוריהם.
בי"ס רזאל - למידה באמצעות שימוש בכלים מתחום המשחק, הדרמה, המחול והשירה
בבי"ס רזאל (בי"ס יסודי חרדי) התלמידים מעלים על במת המשחק, הדרמה, המחול והשירה, תוכן לימודי לסיכום יחידות חומר בלמידה משמעותית והערכה חלופית.
תלמידי מקיף ו' ע"ש יגאל אלון – שגרירים ברשת
בתיכון מקיף ו' פועלת השנה תכנית "שגרירים ברשת", במסגרתה מתקיים שיח משותף וחוויית לימוד משותפת עם בתי ספר מרחבי העולם. התכנית מסייעת בקידום למידת השפה האנגלית ומהווה קרקע ליצירת קשרים חובקי-עולם בין התלמידים לעמיתיהם בבתי הספר בערים כגון טורונטו, מונטריאול ולובלין.
עוד בביה"ס, צוות המורים משתתף השנה בפרויקט ייחודי לעידוד לימוד השפה העברית על ידי תלמידים ערבים, בבתי ספר ערביים. את התכנית פיתח והגה עופר דובר - מורה לתנ"ך בביה"ס, במטרה לייצר גשר של שלום ושיתוף פעולה בין יהודים וערבים ולהוות דוגמה לתלמידים.